Milloin on aika päivittää yrityksen kotisivut?

Tiedämme, että teknologia ei nuku koskaan, ja siksi kotisivujen aika ajoin tapahtuva uudistaminen on yhtä välttämätöntä kuin kahvinjuonti aamuisin. Haluamme jakaa kokemuksiamme ja vinkkejämme, jotta ymmärrätte paremmin, milloin ja miksi kotisivujen päivitys kannattaa.

 

Milloin on aika uudistaa kotisivut

Kotisivujen uudistamisen tarve ei aina ilmoita itsestään punaisella vilkkuvalla valolla. Joskus merkit ovat hienovaraisempia mutta yhtä tärkeitä.


Teknologia kehittyy: Muistatteko vielä Flash-sivustot? Niin, emme mekään. Teknologian kehitys on sivuston uudistamisen yleisin syy. Jos sivustonne pohjautuu teknologiaan, joka on internetvuosissa antiikkinen on aika päivittää.

 

Ulkoasu vanhentuu: Brändinne ilmeen tulisi heijastaa nykypäivää, ei vuotta 2005. Ulkoasun vanhentuminen on kuin kertoisi asiakkaille, että ette pidä kiinni kehityksestä. Ensivaikutelma on tärkeä – myös verkossa.

 

Käyttäjäkokemus kaipaa parannusta: Jos sivustollanne vierailu on kuin labyrintissä harhailua, kaipaavat kävijät varmasti selkeämpää reittiä. Käyttäjäkokemuksen parantaminen on yksi suurimmista syistä uudistaa kotisivut.

 

Sivusto ei tue liiketoiminnan tavoitteita: Yrityksenne palvelut tai tuotteet ovat ehkä muuttuneet vuosien varrella. Onko sivustonne pysynyt mukana? Jos ei, on aika uudistaa.

 

Miksi uudistaminen kannattaa

Uudistaminen ei ole vain pakollinen paha, vaan se tuo mukanaan lukuisia etuja.

 

Parantaa näkyvyyttä hakukoneissa: Hyvin toteutettu sivusto, joka on optimoitu hakukoneille, houkuttelee enemmän kävijöitä. SEO ei ole kertaluonteinen temppu, vaan jatkuva prosessi.

 

Parantaa käyttäjäkokemusta: Nykyaikainen, responsiivinen sivusto takaa, että kävijät viihtyvät sivustollanne pidempään, olivatpa he sitten tietokoneella tai mobiililaitteella.

 

Vahvistaa brändiä: Ammattimaisesti suunniteltu sivusto luo luotettavan ja arvostetun kuvan yrityksestäsi.

Lisää konversiota: Selkeä call-to-action, intuitiivinen navigointi ja nopeat latausajat kannustavat kävijöitä toimintaan – olipa kyseessä sitten yhteydenoton jättäminen tai tuotteen ostaminen.

 

Mistä tietää, että on aika uudistaa

 

Joskus sivustonne saattaa antaa teille merkkejä kuin vanha ystävä, joka kaipaa huomiota.

 

Sivusto latautuu hitaasti: Nykypäivänä kukaan ei odota sivuston latautuvan yli muutaman sekunnin. Hitautta ei voi sivuuttaa.

 

Sivusto ei näy oikein mobiililaitteilla: Nykyaikana ensikosketus yrityksen kotisivuihin tapahtuu yli 60%:sti mobiililaitteella. Jos sivustonne ei toimi mobiililaitteilla oikein voitte tehdä huonon vaikutuksen valtaosalle verkon käyttäjistä.

 

Kävijämäärät ja konversio laskevat: Käyttäkää analytiikkaa ymmärtääksenne, mistä ongelmat johtuvat. Luvut eivät valehtele.

 

Palaute sivustosta on negatiivista: Jos asiakkaanne kertovat, että sivustonne on vaikeakäyttöinen, kuunnelkaa heitä.

Uudistusprosessin vaiheet

Uudistusprosessi voi tuntua vuoren valloitukselta mutta oikealla asenteella ja suunnitelmalla se muuttuu miellyttäväksi vaellukseksi.

 

Tavoitteiden asettaminen: Mitä haluatte saavuttaa? Parempaa näkyvyyttä? Enemmän myyntiä?


Suunnittelu ja toteutus: Tässä vaiheessa luovuus kohtaa teknologian. Muistakaa käyttäjäkokemus.


Testaus ja julkaisu: Testatkaa kaikki ja sitten vielä kerran. Julkaisun jälkeen juhlat voivat alkaa.
Ylläpito ja päivitykset: Sivuston elinkaari ei pääty julkaisuun vaan se vaatii jatkuvaa huolenpitoa.


Kotisivujen uudistaminen on kuin uuden lehden kääntäminen yrityksenne kirjassa. Se voi avata uusia lukuja ja mahdollisuuksia. Meidän tehtävämme on auttaa teitä tässä matkassa, tehdä siitä mahdollisimman sujuva ja tuloksellinen. Muistakaa, että uudistetut kotisivut eivät ole vain ulkonäköä, vaan ne ovat investointi yrityksenne tulevaisuuteen.

 

Marko Koskinen / Kotisivuapu.fi

YHTEYSTIEDOT

KOTISIVUAPU.fi
+358 45 7831 5625 (ark. 10-18)
myynti (at) kotisivuapu.fi

OSAAMISTAMME

WORDPRESS

WOOCOMMERCE

HTML

CSS

PHP

MYSQL

JAVASCRIPT

JQUERY

REACT

NGINX

APACHE

SYMFONY

PHOTOSHOP

PREMIERE PRO

ILLUSTRATOR

AUDITION